HABERLER
Neü Tıp Fakültesi Hastanesinde Fetoskopik Lazer Cerrahisi Tedavisiyle Bebeklerini Sağlıkla Kucaklarına Aldılar
Aksaray' da yaşayan Handan Koca, ikiz bebeklerine 20 haftalık hamileyken, çocuklarından birinin az, diğerinin ise çok geliştiğini bunun da riskli bir gebelik oluşturduğunu öğrendi.
Bebeklerini sağlıklı şekilde kucaklarına almak isteyen Veli ile Handan Koca çifti, riskli gebeliklerin takibinin yapıldığı Konya'daki Necmettin Erbakan Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Acar' a başvurdu.
Yapılan tetkiklerde, tek yumurta ikizlerinde görülen ikizden ikize transfüzyon sendromu (iki bebeğin kullandığı plasentanın damarlarında bağlantı) geliştiği tespit edildi.
İkizler, 36 haftalık olduklarında Kadın Hastalıkları ve Doğum Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Acar ve ekibinin uyguladığı fetoskopik lazer cerrahisi tedavisiyle sağlıklı şekilde dünyaya geldiler.
Prof. Dr. Acar, çiftin hastaneye başvurduklarında bebeklerin takibinin titizlikle yürütüldüğünü söyledi. Çocuklarda ölüm riskinin bulunduğunu ifade eden Acar, "Tek yumurta ikizleri anne karnında aynı yerden besleniyor. Hastamıza yaptığımız muayene neticesinde de ikizlerden biri çok beslenmiş, diğeri beslenemediği için gelişimi çok azdı. Bu durumdan dolayı her iki bebekte de ölüm riski oluşuyor." dedi.
Operasyonun Türkiye'de nadir yapıldığını anlatan Prof. Dr. Ali Acar "Anne karnından optik bir aletle rahime giriyoruz. Kanı daha fazla alarak beslenmesi iyi olan çocuğun kesesine girip bağlantı damarlarını lazerle yakarak aradaki bağlantıyı kesiyoruz. Anne karnındaki bebeklerin bu şekilde daha eşit düzeyde beslenmeleri sağlanıyor. Operasyon gayet başarılı geçti. İki bebeğimiz de sağlıklı şekilde dünyaya geldi. Literatürle uyumlu operasyon sayesinde bu tür riskli gebeliklerde gayet iyi sonuçlar alıyoruz." dedi.
Prof. Dr. Acar hocamızı ve ekibini kutluyoruz.
